You are currently viewing מה אומרים בעולם הרפואה על המוטציה הברזילאית? אלעד לאור מסביר

מה אומרים בעולם הרפואה על המוטציה הברזילאית? אלעד לאור מסביר

בשבועות האחרונים אנו עדים לעלייה בתחלואה מקורונה. חלק מהמדענים מייחסים את העלייה להימצאות מוטציות חדשות של וירוס הקורונה. אחרי המוטציה הבריטית והמוטציה הדרום אפריקאית, לאחרונה התגלתה מוטציה נוספת, שמקורה בברזיל. ייתכן שהתחלואה הגדולה בברזיל נגרמה בעקבות המוטציה הזו. 

מה קורה בברזיל?

“מצב הקורונה בברזיל ממשיך להחמיר ובתי החולים הקורסים”, מספר ד”ר אלעד לאור. “בעקבות המוטציה הברזילאית שגרמה לעלייה חדה במספר החולים, מוסדות רפואיים במחוז אמזונאס, צפון המדינה, מספרים שנגמר החמצן לתת לחולים”.

|ככל הידוע עד כה, המוטציה הברזילאית אינה קטלנית יותר, אך בדומה למוטציה הדרום אפריקאית והבריטית – היא מדבקת הרבה יותר מוירוס הקורונה “הרגיל”. אנו יודעים שנגיפים רבים עוברים שינויים גנטיים רבים כל הזמן. בדרך כלל, לשינויים האלה (הנקראים מוטציות) אין ממש השפעה על הווירוס. חלק מהשינויים יכולים לגרום לווירוס להיות יותר מדבק או יותר מסוכן”. 

מה אנחנו יודעים על המוטציה הברזילאית?

אלעד לאור אומר שכרגע לא יותר מדי. “אנו יודעים שבדומה למוטציות הבריטית והדרום אפריקאית, הווירוס עם המוטציה שמקורה בברזיל מדבק בקצב מהיר יותר. הבעיה העיקרית היא שעלייה בתחלואה בסופו של דבר תגרום גם לעלייה בתמותה, מכיוון שיותר אנשים יידבקו. בנוסף ייווצר עומס גדול על מערכת הבריאות”. 

האם החיסונים יעילים כנגד המוטציות החדשות?

“כרגע לא ניתן לדעת, אך רוב הסיכויים שכן, מכיוון שגם בנגיפים עם המוטציות החדשות יש חלבונים משותפים עם וירוס הקורונה הרגיל”, מסכם אלעד לאור.

Rate this post

כתיבת תגובה