You are currently viewing איך נדע אם הערמונית שלנו גדולה?
ערמונית מוגדלת - ד"ר אלעד לאור

איך נדע אם הערמונית שלנו גדולה?

ערמונית מוגדלת היא כינוי למצב שבו נפח הערמונית עולה – ומוביל, לרוב, לתלונות על ירידה באיכות החיים של הגבר, בשל השפעה על מערכת השתן. בעיות כמו צורך תכוף להתרוקן, תחושה של התרוקנות שאינה מספקת ועוד, עלולים להעיד על גדילת הערמונית, כאשר לרוב, מדובר בהגדלה שפירה שלה. ברוב המקרים המטופלים יהיו מבוגרים, בעשורים החמישי והשישי לחייהם ואילך, מציין ד”ר אלעד לאור.

הערמונית גדלה? איך אדע?

אחת הדרכים לבדוק את השאלה הזו, היא באמצעות אולטרסאונד. לעתים נראה ערמונית שגודלה כמה עשרות סמ”ק, אבל הדבר לא משנה במיוחד – שכן בדרך כלל כאשר הערמונית תגדל באופן משמעותי, יחלו תלונות הנוגעות להשתנה. כלומר, מחדד ד”ר אלעד לאור, שבדרך כלל תלונות על מתן שתן קשורות לערמונית, אבל לא כל הגדלה של הערמונית תגרום לתלונות אלה. 
 
לאורך חיי הגבר, הערמונית תעבור שלבים שונים של הגדלת נפחה. בגיל ההתבגרות למשל, הערמונית תכפיל את עצמה. לקראת גיל 30 היא תגדל שוב, הפעם באופן איטי ומדורג, במשך השנים הבאות. בשלבים מאוחרים יותר, ישנה הגדלה שפירה של הערמונית. הבעיה נוצרת בשל העובדה שבערמונית ישנה צינורית השופכה שמנקזת את השתן שלנו החוצה מהשלפוחית. כשרקמת הערמונית לוחצת על השופכה, נזהה תלונות של גברים.
 
למה חשוב לנו לדעת מה גודל הערמונית? “מכיוון שהנתון הזה”, מסכם ד”ר אלעד לאור, “מסייע לאורולוג להחליט כיצד לטפל בבעיה – אם להסתפק בטיפול תרופתי או שיש להיערך לפרוצדורה גדולה יותר”.
Rate this post

כתיבת תגובה