You are currently viewing האם החיסון השלישי של פייזר כנגד הקורונה אכן יעיל? אלעד לאור עונה

האם החיסון השלישי של פייזר כנגד הקורונה אכן יעיל? אלעד לאור עונה

במדינת ישראל אישרו את מתן החיסון השלישי של פייזר לאוכלוסיה המבוגרת. עד היום שום מדינה או ארגון בריאותי כלשהו עדיין לא המליצו לתת מנת חיסון שלישית. יש לציין כי הסיבה שעדיין לא הומלץ לתת מנה שלישית היא שאין עדיין מחקרים בנושא.

האם יש מידע לגבי מתן חיסון שלישי והאם הוא יגדיל את אפקטיביות החיסון מול וריאנט הדלתא?

אלעד לאור עונה: “חברת פייזר פרסמה מסמך שמראה כי החיסון השלישי יכול “לחזק” את ההגנה מפני וריאנט הדלתא – מעבר להגנה הניתנת על ידי שתי המנות הסטנדרטיות. הנתונים שפורסמו מצביעים על כך שרמות הנוגדנים נגד הדלתא גדלות פי חמישה בקרב אנשים בגילאי 18 עד 55 שקיבלו מנה שלישית של החיסון. בקרב אנשים בגילאי 65 עד 85, נתוני פייזר מצביעים על כך שרמות הנוגדנים גדלות פי 11 מאשר לאחר מנה שנייה. הנתונים הללו נראים מצוינים, אך עדיין לא ברור האם יש להם משמעות אמיתית בהגנה מפני וריאנט הדלתא, בעיקר בגלל שמדובר במדגם קטם מאוד שכלל רק 23 אנשים”. 

מה עוד התחדש?

“במקביל, חברת פייזר הודיעה כי היא מפתחת חיסון נוסף נגד נגיף הקורונה, שאמור להיות מותאם יותר גם נגד וריאנט הדלתא. פייזר הודיעה שהיא תפנה למנהל התרופות והמזון של ארה”ב (FDA) בבקשה לקבל אישור חירום לחיסון. החיסון יוכל להעלות באופן דרמטי את רמת הנוגדנים בגוף אם הוא ניתן בתוך 12 חודשים ממתן המנה השנייה של החיסון נגד נגיף הקורונה של החברה”, מציין אלעד לאור.

Rate this post

כתיבת תגובה