You are currently viewing אלעד לאור מסביר: החיסון החדש שפייזר מפתחת כנגד זן דלתא

אלעד לאור מסביר: החיסון החדש שפייזר מפתחת כנגד זן דלתא

מאז יציאת החיסון של פייזר ושל חברות אחרות כנגד הקורונה, היה נראה כי החיסון של פייזר מספק הגנה מספיק טובה כנגד הווריאנטים והמוטציות השונות שהתפתחו. אמנם החיסון היה פחות יעיל כנגד הווריאנטים השונים, אך עדיין היה יעיל מספיק על מנת לבלום את התחלואה. גם במקרה של זן הדלתא היה נראה בהתחלה כי החיסון של פייזר מספיק יעיל עבורו. אלא שכרגע נראה שלמרות שזן הדלתא אינו יותר מסוכן מווירוס הקורונה המקורי, הוא מדביק בקצב גבוה בהרבה והוא מסוגל להדביק גם אנשים מחוסנים. חשוב לציין שעדיין קיימת הגנה של כ-90% ויותר מפני תחלואה קשה.

מה עושים בעולם נגד הזן החדש?

אלעד לאור עונה: “כעת הודיעה חברת פייזר כי יצרה חיסון מעודכן המכוון גם נגד זן הדלתא. החברה הכריזה כי באוגוסט יחלו ניסויים קליניים בחיסון החדש נגד זן זה. מדובר בניסוי קצר ויכלול שלב אחד המשלב בדיקת בטיחות ויעילות החיסון. באם יסתיים בהצלחה, צפויה החברה לעבור לייצור החיסונים המעודכנים, שיינתנו הן כמנת דחף לאלה שכבר חוסנו, או כבר כמנות ראשונות אצל אלה שטרם התחסנו”.

כיצד הצליחו לייצר חיסון כל כך מהיר?

“זה קשור לאופי החיסון של פייזר (וגם של מודרנה). החיסון מכיל מקטע גנטי קצר שנקרא mRNA אשר מיוצר במעבדה באופן מלאכותי. המקטע הגנטי הקצר בחיסון מעודד את התאים בגוף לייצר חלבונים שונים אשר נמצאים על פני הווירוס עצמו. לאחר מכן הגוף מזהה את החלבונים האלה כחלבונים זרים והוא מתחיל לייצר תגובה חיסונית כנגד חלבונים אלה ובעצם כנגד הווירוס. היתרון בכך שניתן לשנות את הרכב החיסון בצורה מהירה מאוד במעבדה ובכך לייצר חיסון חדש”, אומר ד”ר אלעד לאור.

Rate this post

כתיבת תגובה