You are currently viewing איזו תרופה לקורונה מפתחים בישראל? אלעד לאור עונה

איזו תרופה לקורונה מפתחים בישראל? אלעד לאור עונה

בישראל החלו בפיתוח תרופה חדשה לקורונה אשר נבדקה בניסוי ראשוני והראתה תוצאות מבטיחות. 

מדוע הקורונה כה קטלנית?

אלעד לאור עונה: “אחת התיאוריות הקשורות לתמותה מקורונה קשורות לתהליך שנקרא “סערת ציטוקינים”. הווירוס עצמו לא גורם ישירות לתמותה, אלא מערכת החיסון של המטופל. הווירוס גורם לשפעול יתר של מערכת החיסון והיא מפרישה חומרים שונים (שחלקם נקראים ציטוקינים), אשר בסופו של דבר במקום להגן על המטופל גורמים לנזק לאיברי הגוף השונים ובסופו של דבר למוות. חלק מהתרופות לקורונה מתמקדות בדיכוי חלקי של מערכת החיסון על מנת למנוע את סערת הציטוקינים ובסופו של דבר להקטין את התמותה מהמחלה”.

מהי התרופה החדשה? 

“חברת ביוגרופ, העוסקת בהנדסת רקמות לשם התחדשות ובנייה של רקמת עצם, בדקה כיצד תאים מסוימים בגוף הנקראים “תאים מזנכימליים”, המופקים מרקמות שומן של מטופלים יכולים להקטין את התהליך הדלקתי. התאים המזנכימליים הם דומים לתאי גזע ויכולים להפוך לתאים מסוגים שונים. בנוסף הם מסוגלים להפחית תהליכים דלקתיים ואת סערת הציטוקינים הנלווית לתהליך הדלקתי בחולי קורונה ובחולים אחרים.

התרופה החדשה נקראת “מזנקיור” ולמעשה הצליחה לגרום לחולי קורונה במצב קשה להתאושש דרמטית ולהחלים. עד כה נבדקו רק 16 חולים קשה (חלקם מונשמים)  ומהם רק אחד נפטר”.

מה ראו בניסוי? 

“הניסוי הקליני הראה כי כל אחד מעירויי התרופה הוביל לירידה מובהקת בשטח הדלקת בריאות, כפי שנראתה בצילומי חזה שבוצעו לנבדקים וכן לירידה במדדים המעידים על הרס רקמות, ובהם שרירים, הפחתת סיכון לכשל רב מערכתי, הפחתת סיכון לפגיעה לבבית, נזק כלייתי וקרישי דם. בנוסף אחוז ריווי החמצן בדם עלה אצל אלו שטופלו בתרופה. 

משרד הבריאות אישר  לחברה להמשיך לניסוי שלב 2, בו ייבדקו עד 50 חולי קורונה המצויים במצוקה נשימתית מסכנת חיים. התרופה ניתנת בשלושה עירויים לתוך הווריד, והשיפור מתחולל בתוך שעות עד ימים מרגע העירוי”.

Rate this post

כתיבת תגובה