You are currently viewing התרופה לקורונה שקשה להשיג בישראל – אלעד לאור

התרופה לקורונה שקשה להשיג בישראל – אלעד לאור

מאז תחילת מגפת הקורונה מנסים מדענים וחוקרים רבים מסביב לעולם לפתח תרופה נגד הקורונה. רוב התרופות שנבדקו עד היום לא הראו תוצאות מבטיחות במיוחד. בניגוד לחיסון שנועד למנוע את ההדבקה בקורונה, התרופה נועדה לעזור לאנשים שכבר נדבקו במחלה ונועדה לקצר את משך המחלה, למנוע תמותה וסיבוכים ארוכי טווח. 

רג’נרון

אחת מהתרופות שהראו יעילות בטיפול בקורונה היא תרופה הנקראת רג’נרון, תרופה שגם הנשיא דונלד טראמפ קיבל כאשר חלה בקורונה. מדובר בטיפול המורכב מקוקטייל של שני נוגדנים שונים נגד וירוס הקורונה. מדובר בנוגדנים שבודדו ממחלימים לקורונה וכעת מיוצרים באופן סינתטי במעבדה.  הרג’נרון קיבלה אישור של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) ‬וניתן באמצעות עירוי או בזריקה תת־עורית בימים מיד לאחר מועד ההדבקה. התרופה מיועדת לטפל בחולים קל־בינוני שלא מאושפזים מגיל 65 ומעלה בעלי סיכון לפתח מחלה קשה. התרופה מונעת אשפוזים ב־85% מהמקרים ותמותה ב־70%. יש לתת את התרופה 5 ימים ממועד ההדבקה ומיועדת בעיקר לחולים בסיכון. 

אלעד לאור - תרופת הקורונה REGN-COV2
תרופת הקורונה REGN-COV2 | ד”ר אלעד לאור

אלפי מנות של התרופה נרכשו על ידי משרד הבריאות הישראלי אך באופן אבסורדי היא לא מונגשת לציבור וניתנת באופן פרטי בלבד.  הבעיה היא שמדובר בתרופה שצריכה להינתן לפני שהמצב של החולה מדרדר ולכן יש לתת אותה עוד לפני האישפוז, אך כרגע היא ניתנת באישפוז בלבד. בעקבות הפרסומים בתקשורת עלו קולות שונים להנגיש את התרופה באופן יותר טוב לציבור אך עדיין התרופה קשה להשגה עקב הבירוקרטיה של משרד הבריאות, קופות החולים ובתי החולים השונים. 

5/5 - (1 vote)

כתיבת תגובה