You are currently viewing אלעד לאור: האם תרופה לסוסים בעצם מרפאת גם קורונה?

אלעד לאור: האם תרופה לסוסים בעצם מרפאת גם קורונה?

מאז תחילת מגפת הקורונה מנסים מדענים וחוקרים רבים מסביב לעולם לפתח תרופה נגד הקורונה. רוב התרופות שנבדקו עד היום לא הראו תוצאות מבטיחות במיוחד.

בניגוד לחיסון שנועד למנוע את ההדבקה בקורונה, מסביר ד”ר אלעד לאור כי התרופה נועדה לעזור לאנשים שכבר נדבקו במחלה ונועדה לקצר את משך המחלה, למנוע תמותה וסיבוכים ארוכי טווח. 

התרופה

התרופה נקראת איברמקטין (Ivermectin) והיא מיועדת בעיקר נגד תולעים וטפילים לסוסים. אך לא רק סוסים יכולים להשתמש בתרופה היא מיועדת לשימוש נגד טפילים גם בבני אדם (כמו סקביאס) אך השימוש העיקרי בה הוא בבעלי חיים. עוד מוסיף ד”ר לאור, כי התרופה נבדקה לשימוש בקורונה אך לא הראתה יעילות בניסויים שונים. אחד מהניסויים שבוצע בחולי קורונה בו חצי מהחולים קיבלו איברמקטין וחצי מהחולים קיבלו פלצבו לא הראה שוני מבחינת אורך המחלה והתסמינים. מספר מחקרים נוספים הראו שאין תועלת באיברמקטין בטיפול או במניעה של קורונה. 

עלייה בביקוש

בשבועות האחרונים החלו לצוץ דיווחים רבים בארה”ב על עלייה בביקוש לתרופה בחנויות לבעלי חיים ברחבי ארה”ב. חנות בלאס וגאס הודיעה שתאפשר ללקוחות לרכוש תרופה שנועדה לסוסים רק אם הם יציגו תמונה שלהם עם הסוס. אם התרופה לא הראתה יעילות כנגד הקורונה, מדוע אנשים חושבים שהיא כן יעילה כנגד וירוס הקורונה?

ד"ר אלעד לאור - קורונה
“אין כרגע מספיק מידע שתומך בשימוש בתרופה למניעה או לטיפול בקורונה” | אלעד לאור

בשנת 2012 פורסם מחקר במעבדה שהראה כי לאיברמקטין יש פעילות אנטי ויראלית מסוימת. אך בעוד התוצאות במעבדה היו טובות כאשר עברו לניסויים בבעלי חיים התרופה לא הראתה יעילות. ניסו לבדוק את התרופה במעבדה כנגד וירוס הקורונה וגם שם היא הראתה יעילות מסוימת. אך המינון שנבדק במעבדה היה גבוה בהרבה מהמינון המותר לשימוש בבני אדם ובמינונים האלה התרופה רעילה לבני אדם. סקירה מדעית אחת שהראתה תוצאות חיוביות לתרופה נעצרה לבקשת המחברים לאחר שהתגלה שאחד המחקרים שנכללו בה הכיל ממצאים שקריים. אפילו החברה שמייצרת את התרופה (חברת מרק) הוציאה הודעה שאומרת שאין כרגע מספיק מידע שתומך בשימוש בתרופה למניעה או לטיפול בקורונה.

למרות כל זה איברמקטין זכתה לשבחים  בעיקר על ידי מתנגדי חיסונים. כל הדיווחים השונים על יעילות התרופה במעבדה יצרו תקוות שווא בקרב הציבור. אף שהיא מעולם לא הוכחה כיעילה בטיפול בקורונה, אנשים מנסים כעת להשיג את התרופה באופן נואש, ובקבוצות פייסבוק וברשתות חברתיות אחרות ניתן למצוא טיפים לקניית התרופה. 

התסמינים

ד”ר אלעד לאור מסביר כי בארה”ב אנשים דיווחו על בחילות, כאבי שרירים ושלשולים לאחר נטילת התרופה. היו גם מקרי מוות כתוצאה ממנת יתר של איברמקטין בעבר, אם כי לא ידוע על כאלה כרגע. הסיבה לשכיחות במינוני היתר היא שמדובר בתרופה שמיועדת בעיקר לשימוש בסוסים, שמימדי גופם גדולים בהרבה מאלה של אדם ממוצע.

5/5 - (1 vote)

כתיבת תגובה