You are currently viewing גם למטופלים יש אחריות: מהן הסיבות לריבוי תרופות?
ד"ר אלעד לאור - סיבות לריבוי תרופות בקשישים

גם למטופלים יש אחריות: מהן הסיבות לריבוי תרופות?

אם אתם מכירים אנשים שעברו את גיל 70-75, סביר מאוד שאם תשאלו אותם, הם יספרו לכם שהם נוטלים מספר תרופות. נכון, תוחלת החיים העולה מביאה איתה מחלות שונות שנוטות להופיע בקרב קשישים – ואיתן הצורך בטיפול תרופתי. אבל האם ריבוי תרופות הוא דבר נכון וטוב? ד”ר אלעד לאור מסביר כי ריבוי תרופות עלול דווקא להוביל לתופעות לוואי לא רצויות.

נוטים לומר כי 5 תרופות ומעלה מהוות ‘ריבוי תרופות’. ככל שיש יותר תרופות, כך הסיכוי לתופעות לוואי שונות עולה. מאילו תופעות עלולים לסבול הקשישים? סחרחורות, נפילות, עייפות, היעדר תיאבון, עצירות, לחץ דם נמוך ועוד.

כאן ניתן למצוא את הסיבות לריבוי תרופות בקרב מטופלים רבים:

ניתן למנוע את המצב הזה!

ד”ר אלעד לאור ממליץ לחשוד בכל תופעה שמתרחשת אצל הקשיש ככזו הנגרמת כתוצאה מהטיפול התרופתי – בהחלט ייתכן שמדובר באינטראקציה בין תרופות, נטילה של תרופה חדשה, מינון מעודכן ועוד.

אפשרות נוספת המומלצת על ידי ד”ר לאור, היא מינונים נמוכים של תרופה בתחילת הטיפול על מנת למנוע תופעות לוואי. בנוסף, במקרים שהדבר מתאפשר, יש לעודד טיפול שאינו תרופתי. ובסוף, מומלץ לערוך אחת לכמה חודשים בדיקה של כל התרופות מול רופא המשפחה. הוא יבחן את התרופות ויבצע בחינה אם יש צורך בכל התרופות הניתנות.

Rate this post

כתיבת תגובה