You are currently viewing התפקיד של גריאטר בכל הקשור לנטילת תרופות בקרב קשישים
ד"ר אלעד לאור - תופעת ריבוי תרופות בקשישים

התפקיד של גריאטר בכל הקשור לנטילת תרופות בקרב קשישים

הידעתם? האוכלוסייה שגילה הוא 65 ומעלה מהווה כ-10% מאוכלוסיית המדינה. עם זאת, היא צורכת כשליש מהתרופות הנצרכות. “אם יצא לכם לראות אדם מבוגר נוטל כדורים רבים בבת אחת, דעו לכם שאתם לא לבד”, אומר דוקטור אלעד לאור, העוסק בתחום הגריאטריה. הדבר הזה מעורר תהיות לא מעטות: האם התרופות הרבות לא מתנגשות זו עם זו? האם המינון הניתן נכון ומדויק?

נכון, כאשר אנחנו נוטלים תרופות, עלול לקרות מצב שבו אנחנו מפספסים נטילה של כדור מסוים. דמיינו לכם סיטואציה דומה אצל קשישים, שעשויים להגיע גם ל-5 עד 10 כדורים ביום, כל אחד במינון אחר. ללא סדר מופתי שקשה מאוד להגיע אליו, קשה מאוד לשלוט בכך, מציין ד”ר אלעד לאור. יתרה מזאת, כאשר נוטלים תרופות רבות, הדבר עלול להעלות סיכון להתנגשות של שתי תרופות או יותר ובעקבותיה תופעות לוואי. כמו כן, הסיכון לנפילות ולאשפוזים גדל אף הוא.

הרופאים העוסקים בגריאטריה אמורים, בין מגוון תפקידיהם, להביט במכלול התרופות, להבין אם עלולה להיות סכנה בנטילת תרופות מסוג מסוים במקביל לאחרות, ובעקבות כך לקבל החלטות. לעתים, ריבוי תרופות עלול להזיק יותר מאשר להועיל – והגריאטר יבחן זאת, כדי לאפשר לקשישים את התוצאה המקסימלית והכי פחות מסוכנת מנטילת התרופות.

Rate this post

כתיבת תגובה