You are currently viewing מה אנו יודעים על התרופה לירידה במשקל? אלעד לאור עונה

מה אנו יודעים על התרופה לירידה במשקל? אלעד לאור עונה

לאחרונה אושרה תרופה חדשה לירידה במשקל. תרופה זו, אשר קרויה אוזפמפיק (או WEGOVY) , ניתנת בזריקה ומצטרפת לתרופה נוספת מאותה משפחה שכבר אושרה בארץ לירידה במשקל ונקראת סקסנדה.

כיצד עובדת התרופה החדשה?

אלעד לאור עונה: “מדובר במשפחה של תרופות הקיימות כבר שנים רבות. תרופות אלה הוכחו כיעילות לטיפול בסוכרת. התרופות מתבססות על הורמון בשם GLP-1 אשר קיים באופן טבעי בגוף האדם, אך הוא מתפרק מאוד מהר בגופנו. התרופה גורמת להאטה בקצב התרוקנות הקיבה, הפחתה בהורמון הנקרא גלוקגון ועלייה בהפרשת האינסולין של הגוף”.

“בנוסף, שמו לב בניסויים לתופעות לוואי נוספות כמו תחושת שובע וירידה במשקל. התרופה משפיעה על מרכז השובע במוח ומקטינה את תחושת הרעב. תופעות אלה גרמו לחברות לבדוק את התרופה גם אצל אנשים שלא סובלים מסוכרת וסובלים מהשמנת יתר בהתוויה של ירידה במשקל”.

האם יש הבדל בין שתי התרופות?

“אוזמפיק היא תרופה חדשה יותר ואפקטיבית יותר לירידה במשקל לפי המחקרים העדכניים”, אומר ד”ר אלעד לאור. “המטופלים בסקסנדה ירדו בכ-5% ממשקלם במהלך ארבעת החודשים הראשונים לטיפול, ובכ-11% לאחר שנה של טיפול, ואילו שליש מהמטופלים באוזמפיק הורידו עד 20% לאחר שנה של טיפול”. 

כיצד לוקחים את התרופה ומהן תופעות הלוואי?

“התרופות ניתנות בהזרקה תת עורית בלבד: סקסנדה פעם ביום, אוזמפיק פעם בשבוע”.

“הטיפול מתחיל במינון נמוך שמועלה בהדרגה בשל תופעות הלוואי שנגרמות בתחילת הטיפול וקשורות למערכת העיכול – בעיקר שלשולים, גזים, בחילות ואי-נוחות בבטן. חלק מהמשתמשים מדווחים על רתיעה ממזונות מסוימים, בעיקר עתירי שומן ומלוחים, וכמיהה למזון מתוק”.

האם ניתן להשיג את התרופות בישראל?

“בישראל בינתיים מאושרת רק התרופה סקסנדה לטיפול בעודף משקל. התרופה החדשה, אוזמפיק, מאושרת לטיפול בחולי סוכרת, אבל עדיין לא מאושרת לטיפול בהשמנת יתר”, סיכם ד”ר אלעד לאור את דבריו. 

Rate this post

כתיבת תגובה