You are currently viewing ערמונית שקטה: להזדקן מבלי לסבול מתסמיני ערמונית מוגדלת
ערמונית מוגדלת

ערמונית שקטה: להזדקן מבלי לסבול מתסמיני ערמונית מוגדלת

ככל שגברים מתבגרים, בלוטת הערמונית עוברת בדרך כלל שינויים, כולל הגדלה שלה, הנחשבת לחלק טבעי מתהליך ההזדקנות. עם זאת, כפי שמסביר הגריאטר ד”ר אלעד לאור, תופתעו לדעת שלא כל הגברים יחוו הגדלה משמעותית או תסמינים הקשורים לערמונית מוגדלת. יש מספר גורמים שעשויים לתרום בכל הקשור לשאלה אם אדם יחווה תסמינים של ערמונית מוגדלת או לא. נפרט זאת כאן.

הגורמים המשפיעים על התסמינים

  1. גודל הערמונית: בעוד שהגדלת הערמונית שכיחה עם הגיל, מידת ההגדלה משתנה בין אנשים. לחלק מהגברים הגדלה קלה או מתונה שלה בלבד, כזו שאינה גורמת לתסמינים.
  2. שינויים הורמונליים: שינויים ברמות ההורמונים, במיוחד ההורמון הגברי טסטוסטרון, יכולים להשפיע על צמיחת הערמונית. עם זאת, אומר ד”ר אלעד לאור, התפקיד המדויק של ההורמונים בהתפתחות ערמונית מוגדלת אינו מובן במלואו.
  3. גורמי אורח חיים: הרגלי חיים מסוימים, כגון שמירה על משקל תקין, שמירה על פעילות גופנית והימנעות מצריכת אלכוהול מופרזת, עשויים לסייע בהפחתת הסיכון להגדלת הערמונית ותסמינים נלווים.
  4. נטייה גנטית: היסטוריה משפחתית עשויה למלא תפקיד בהתפתחות של ערמונית מוגדלת. גברים עם היסטוריה משפחתית של תופעה זו, או סרטן הערמונית, עלולים להיות בעלי סיכון מוגבר לחוות הגדלה של הערמונית ותסמינים קשורים.
  5. מצבים בריאותיים אחרים: מצבים רפואיים מסוימים, כגון סוכרת ומחלות לב, עלולים להשפיע על בריאות הערמונית ולתרום להתפתחות תסמיני ערמונית מוגדלת אצל גברים מסוימים.
אלעד לאור בריחת שתן
חשוב לציין שבעוד שלא כל הגברים יחוו תסמינים של ערמונית מוגדלת (BPH), עדיין מומלץ לעבור בדיקות סדירות ובחינה של הערמונית אחת לכמה זמן, במיוחד כשגברים מתבגרים, כדי לעקוב אחר כל שינוי בבריאות הערמונית ולגלות בעיות פוטנציאליות בשלב מוקדם. בנוסף, אנשים שאינם חווים תסמינים של BPH עדיין צריכים לשמור על אורח חיים כללי טוב ותקין כדי לקדם את בריאות הערמונית ולהפחית את הסיכון לפתח תסמינים בשלב מאוחר יותר בחיים.
 
Rate this post

כתיבת תגובה