You are currently viewing פתרונות מבוססי טכנולוגיה לניהול ריבוי תרופות בגיל השלישי
נטילת תרופות (אילוסטרציה) - ד"ר אלעד לאור

פתרונות מבוססי טכנולוגיה לניהול ריבוי תרופות בגיל השלישי

שימוש במקביל במספר תרופות, הא נושא שכיח ומדאיג, במיוחד בקרב האוכלוסייה המבוגרת. הדבר עלול להוביל לתגובות שליליות של התרופות, להפחתת ההקפדה על נטילתן ובעקבות כך, עלויות רפואיות. כדי להתמודד עם האתגרים הקשורים לריבוי תרופות בקרב קשישים, אנשי מקצוע בתחום הבריאות, כמו הגריאטר דוקטור אלעד לאור, ממליצים יותר ויותר לפנות לפתרונות מבוססי טכנולוגיה המציעים מגוון יתרונות.

אפליקציות לניהול תרופות

הטכנולוגיה הולידה שפע של יישומים לניהול תרופות. אפליקציות אלו מסייעות לקשישים לעקוב אחר התרופות שלהם, להגדיר תזכורות מתי לקחת אותן ולספק מידע על אינטראקציות ותופעות לוואי אפשריות בין תרופתיות. “משתמשים יכולים גם להזין את פרטי הקשר של המרפאה שלהם לגישה קלה”, מסביר ד”ר אלעד לאור. “יש כמה אפליקציות פופולריות לניהול תרופות וכדאי לבדוק זאת”.

רשומות רפואיות אלקטרוניות (EHRs)

רשומות רפואיות אלקטרוניות הופכות לסטנדרט בתחום הבריאות. הן מאפשרות לרופאים ולמטפלים אחרים לגשת למידע מקיף על ההיסטוריה הרפואית של המטופל, כולל הרכב התרופות העדכני. זה מבטיח שכל הצדדים המעורבים מודעים לתרופות שהמבוגר המטופל נוטל, ומפחית את הסיכון לרשום תרופות מתנגשות או בעלות אפקט דומה.

טלרפואה וניטור מרחוק

טלרפואה מציעה לקשישים את הנוחות של התייעצות עם רופאים מאזור הנוחות שלהם בבתיהם. “טכנולוגיה זו יכולה להיות מועילה במיוחד עבור קשישים שמתקשים בנסיעה למוסדות בריאות”, מעיד ד”ר אלעד לאור. מכשירי ניטור מרחוק, כגון אביזרי מעקב לבישים, יכולים לעזור לרופאים לעקוב אחר סימנים חיוניים והקפדה על תרופות בזמן אמת.

ניהול תרופות באמצעות בינה מלאכותית

בינה מלאכותית (AI) משחקת תפקיד משמעותי יותר ויותר בניהול פוליפארמה. מערכות מונעות בינה מלאכותית יכולות לסייע בזיהוי אינטראקציות פוטנציאליות בין תרופתיות, לייעל משטרי תרופות ולספק המלצות מותאמות הקשורות לתרופות לקשישים. למערכות אלו יש פוטנציאל למנוע תגובות שליליות לתרופות ולשפר את נטילת התרופות.

פורטלי מטופלים

מוסדות בריאות רבים מציעים פורטלים למטופלים, כלומר פלטפורמות מבוססות אינטרנט המאפשרות לקשישים לגשת למידע הרפואי שלהם, כולל רשימות תרופות והיסטוריית מרשמים. פורטלי מטופלים מקדמים שקיפות ומעצימים קשישים לקחת חלק פעיל בטיפול הבריאותי שלהם.

סיכום

“פתרונות מבוססי טכנולוגיה לניהול ריבוי תרופות בקרב קשישים לא רק משפרים את הבטיחות וההקפדה על נטילת התרופות, אלא גם משפרים את התוצאות הבריאותיות הכוללות”, מסכם ד”ר אלעד לאור. עם זאת, חיוני להבטיח שלקשישים ולמטפלים שלהם יהיה נוח עם הטכנולוגיות הללו והם יעברו הדרכה מתאימה. שילוב הטכנולוגיה בשירותי הבריאות יכול לספק גשר רב ערך בין צוותי רפואה, קשישים והתרופות שלהם, ולבסוף לשפר את איכות הטיפול באוכלוסייה מזדקנת.

Rate this post

כתיבת תגובה