You are currently viewing נגיף הקורונה משתנה – האם זה טוב או רע? ד”ר אלעד לאור בהסבר

נגיף הקורונה משתנה – האם זה טוב או רע? ד”ר אלעד לאור בהסבר

ד”ר אלעד לאור, מסביר כי בשבועות האחרונים אנו רואים עדות להדבקה חוזרת של אנשים בוירוס הקורונה. הדיווח הראשון היה בהונג קונג ומדובר באדם שנדבק בוירוס 4 חודשים לאחר שהחלים מהמחלה.  לאחר מכן התפרסמו מקרים דומים בהולנד ובבלגיה. הפעם המדענים בדקו את החומר הגנטי של הוירוסים וכך הם יכולים לומר בוודאות כי לא רק שמדובר בהדבקה חוזרת בוירוס אלא שהוירוס במהלך החודשים האחרונים השתנה מבחינה גנטית.

האם זה מרמז שכל האנשים יכולים שוב להידבק בקורונה?

ד”ר אלעד לאור סבור כי לא בהכרח. לא ניתן להסיק משלושה מקרים על כל האוכלוסיה. אנו מכירים תופעות מוירוסים אחרים שהגוף לא מצליח לייצר מספיק נוגדנים כנגד הוירוס ואז לא מתפתחת חסינות אצל חלק מהאנשים. לכן כרגע לא ניתן להסיק מסקנה גורפת לגבי הדבקה חוזרת בוירוס.

כאשר וירוס משתכפל ומעתיק את עצמו נוצרות בו טעויות. טעיויות אלה נקראות מוטציות. כאשר המוטציות האלה מצטברות יכול להיווצר וירוס חדש לגמרי. לעיתי הוירוס יכול להפוך למדביק יותר או מדביק פחות, קטלני יותר או קטלני פחות. לפעמים הוירוס יכול לשנות את החלבונים שלו ואז מערכת החיסון שלנו יכולה פתאום לא להכיר אותו. תופעה דומה אנו רואים בוירוס השפעת, וזו הסיבה שכל שנה אנו צריכים להתחסן מחדש לזנים חדשים של וירוס השפעת. הוירוס משתנה משנה לשנה ונוצרים זנים חדשים של הוירוס עקב מוטציות חדשות.

ד"ר אלעד לאור - וירוס הקורונה

חוסר במידע

לגבי הקורונה עדיין אין מספיק מידע אך ישנם מחקרים ראשונים אשר מראים כי יתכן ומוטציה בוירוס הקורונה גרמה ליצירת סוג מסוים של וירוס אשר מדביק יותר מאשר הוירוס הישן. כמובן שמדוב במחקר ראשוני ועדיין לא וודאי. יש לציין  אנו היום יודעים יותר טוב להתמודד עם מחלת הקורונה ולכן התמותה ומספר המונשמים יורד. הבעיה המרכזית במוטציות האלה היא בפיתוח חיסון – ייתכן שעד שנצליח לפתח חיסון הוירוס ישתנה  במידה כל כך גדולה ואז החיסון לא יהיה יעיל. ד”ר אלעד לאור, מסביר כי כרגע אין ראיות שמצביעות על כך שהחיסון לא יהיה יעיל לשני הסוגים של הוירוסים. בכל מקרה גם אם החיסון לא יהיה יעיל כנגד זנים מסוימים של הוירוס הוא לפחות יוריד באופן משמעותי את התחלואה והתמותה בחלק מהאנשים

Rate this post

כתיבת תגובה