You are currently viewing אלעד לאור: ההשפעות ארוכות הטווח של הקורונה – מחקר חדש!

אלעד לאור: ההשפעות ארוכות הטווח של הקורונה – מחקר חדש!

אנו יודעים שלמחלת הקורונה השפעות רבות. אנשים שחלו בקורונה סובלים לעתים ממצבים כרוניים שיכולים להימשך חודשים רבים. עד עתה סברנו כי רוב התופעות קיימות באנשים שחלו במחלה קשה שדרשה אשפוז. לאחרונה פורסם מחקר חדש על חולי קורונה ולפי תוצאות המחקר, אנשים שנדבקו בנגיף נמצאים בסיכון גבוה יחסית למוות ולמחלות כרוניות, גם אם לא אושפזו.

מהו אותו מחקר?

“המחקר התפרסם בכתב העת המפורסם Nature”, אומר דוקטור אלעד לאור. “החוקרים בדקו את התיקים הרפואיים של יותר מ–73 אלף אנשים בארה”ב שחלו בקורונה בצורה קלה ולא אושפזו. הם מצאו שחודש עד שישה חודשים לאחר ההידבקות, חולים אלה נמצאים בסיכון גדול ב-60% למוות, בהשוואה לאנשים שלא נדבקו”.

אילו השפעות ארוכות טווח יש למחלה?

“לפי המחקר, שהתבסס על תיקים של חולים ממערכת הבריאות של המחלקה לחיילים משוחררים בארה”ב, שיעור המחלימים מהנגיף שהגיעו לטיפול במרפאות חוץ גדול ב–20% בהשוואה לאנשים שלא נדבקו בנגיף”, מציין ד”ר אלעד לאור. “הם גם סבלו ממגוון של בעיות רפואיות ארוכות טווח שמהן לא סבלו לפני כן — בעיות נשימה ותסמינים שונים במערכות הנוירולוגיות, במערכת הלב וכלי הדם ובמערכת העיכול. אותם מטופלים נמצאו גם בסיכון גבוה יותר מאחרים לבעיות נפשיות, כולל חרדה והפרעות שינה”.

מה הסיכון הגדול בכך? 

“מלבד התסמינים הקשים שצוינו מעלה, חלק מהבעיות עלולות להפוך לבעיות כרוניות לכל החיים כמו סוכרת או מחלות לב. לא ניתן לדעת האם המטופלים סבלו ממחלות רקע או מה הייתה הסיבה לתסמינים שלהם: השפעה ישירה של נגיף הקורונה, תרופות שקיבלו נגד חלק מהתסמינים, לחץ וחרדה בגלל המגפה או בעיות אחרות שקשורות אליה.
כפי שניתן לראות מתוצאות מחקר זה עדיין אנחנו לא יודעים מהם ההשפעות ארוכות הטווח של הווירוס וייתכן שאפילו אנשים שחלו במחלה קלה מאוד עדיין יסבלו ממצבים כרוניים כל ימי חייהם”, מסכם דוקטור אלעד לאור.

Rate this post

כתיבת תגובה