You are currently viewing דיווחים חדשותיים ופוטנציאל ההשפעה שלהם על קשישים
קשישה צופה בטלוויזיה - ד"ר אלעד לאור

דיווחים חדשותיים ופוטנציאל ההשפעה שלהם על קשישים

לא נפתיע אתכם אם נדבר על הקשר בין צריכת תקשורת בזמני מלחמה לבין תחושת חרדה במיוחד בקרב האוכלוסייה המבוגרת. לאחרונה כחלק מהעדכונים שמפרסם האיגוד הישראלי לרפואה גריאטרית, צוטט מחקר מכתב העת Journal of Psychiatric Research – והמחקר בחן את השפעתם של כלי תקשורת בעת מלחמה על תחושות מצוקה וחרדה באוכלוסייה.

ד”ר אלעד לאור מציין כי המקרה שאותו בחנו במחקר הוא מלחמה אחרת, מלחמת רוסיה-אוקראינה שפרצה בפברואר 2022 ונמשכת עד היום הזה. במדגם המחקר הראה קשר בין תפיסה של השפעה שלילית של דיווחים חדשותיים ודיווחים אחרים במלחמה, לבין תסמיני חרדה ומצוקה מוגברים. גם אם דיווחי החדשות נתפסו בצורה חיובית דווקא, לא נרשמה השפעה חיובית כלשהי או הקלה בתסמינים של מצוקה וחרדה.

ההשלכה והמשמעות על המלחמה כאן

כמובן שלפי ד”ר אלעד לאור, יש חשיבות לממצאי מחקר שכזה, גם על המלחמה המתנהלת מול רצועת עזה ובצפון הארץ. באופן כללי, חשוב להבין היכן אנחנו חיים וזה לגמרי בסדר לצרוך דיווחים חדשותיים. עם זאת, בקרב קשישים, במיוחד בקרב כאלו הסובלים מדמנציה ומאלצהיימר, ההשפעה עלולה להיות חמורה עוד יותר.

לכן, גם אם ישנן תופעות כמו דמנציה ואלצהיימר וגם אם לאו, יש למנן צריכת דיווחים חדשותיים. כדאי ללוות את הקשישים ולסייע להם, פנים אל פנים. בניגוד למשבר הקורונה, במשבר הנוכחי, ניתן לפגוש את הקשישים ולהעניק להם יחס חם וסיוע. 

Rate this post

כתיבת תגובה