You are currently viewing האם יש קשר בין הגדלה שפירה של הערמונית לסרטן הערמונית?
סרטן הערמונית - סמל המחלה

האם יש קשר בין הגדלה שפירה של הערמונית לסרטן הערמונית?

הגדלה שפירה של הערמונית היא תופעה די שכיחה, במיוחד בקרב גברים בעשורים המתקדמים בחייהם. באתר זה תוכלו למצוא לא מעט מידע בנושא ולהבין כי הגברים הסובלים מהשלכות ההגדלה הזו, אינם לבד – הם חלק ניכר מהגברים בגילאים מתקדמים. אחת השאלות הנפוצות שעולות בהקשר זה, כפי שמסביר דוקטור אלעד לאור, היא אם ישנו קשר בין הגדלה שפירה של הערמונית לבין סרטן הערמונית.

התשובה לשאלה היא לא – העובדה שהערמונית מוגדלת לא מוסיפה לסיכון ללקות בסרטן הערמונית. יש לציין כי למעט סרטן העור, סרטן הערמונית הוא השכיח ביותר בקרב גברים. הסטטיסטיקה אומרת שכ-11% מהגברים יאובחנו בשלב כלשהו בחייהם עם סרטן הערמונית.

ד”ר אלעד לאור מציין כי סוג הסרטן הזה מתפתח באיטיות יחסית ולכן ישנו שיעור הישרדות מרשים בשנים שלאחר האבחנה. בדרך כלל, כאשר מתפתח סרטן הערמונית, אין סימפטומים כלשהם עד שהמחלה נמצאת בשלב מתקדם, ולכן קשה ‘לתפוס אותה בזמן’. יש לציין כי סוג הסרטן הה מופיע בדרך כלל בגילאים מתקדמים – ורוב הלוקים בו הם מעל גיל 65.

כיצד בכל זאת ניתן לאתר מוקדם סרטן של הערמונית?

ניתן לבצע בדיקה רקטאלית על ידי אורולוג, אחת לשנה, ומומלץ לגברים מגיל 40 ומעלה לעשות זאת. בנוסף, ישנה בדיקת דם שניתן לבצע – הבודקת את רמת ה-PSA (חלבון שמופרש מבלוטת הערמונית) ובאמצעותה ניתן לקבל אינדיקציה לסיכוי להתפתחות המחלה.

Rate this post

כתיבת תגובה