You are currently viewing האם מסוכן לעשן במהלך הריון? אלעד לאור עם התשובה

האם מסוכן לעשן במהלך הריון? אלעד לאור עם התשובה

לאחרונה עלה לכותרות נושא העישון בהריון. בעבר הרחוק עישון במהלך ההריון היה מקובל מאוד, אך מחקרים רפואיים הראו כי העישון עלול להזיק לעובר, וכעת הדבר לא מקובל, בדומה לצריכת אלכוהול בהריון. העישון מסוכן מאוד בעיקר בטרימסטר הראשון שבו מתרחשת יצירת האיברים השונים של העובר. 

אילו נזקים עלול לגרום עישון בהריון?

אלעד לאור מסביר: “עישון גורם לפגיעה בפריון האישה, ובנוסף הוא גורם לעלייה בשכיחות ההפלות ועלייה בשכיחות של סיבוכים בהריון כמו היפרדות מוקדמת של השליה, לידה מוקדמת, הריון חוץ רחמי, הפרעות שונות בשלייה ומשקל עובר נמוך. חלק מסיבוכים אלה עלולים להוביל לדימום, ללידה מוקדמת ולניתוח חירום קיסרי. יש מספר סיבוכים נוספים שייתכן וקשורים לעישון, אך המידע עליהם הוא חלקי”. 

האם יש עוד סיכונים?

“העישון אינו מעלה את השכיחות של מומים מולדים, אך יש מספר מומים שנגרמים בשכיחות גבוה יותר לאמהות מעשנות”, אומר ד”ר אלעד לאור. “העישון כנראה גורם לשכיחות של מספר של מומים מולדים, כגון חיך ושפה שסועים, מומים לבביים, עודף או חוסר של אצבעות, מומים של הכלייה ומערכת העיכול”. 

מה לגבי השפעות ארוכות טווח?

“לעישון יש גם השפעות ארוכות טווח על התינוק לאחר שהוא נולד. עישון בזמן לידה נמצא קשור לעלייה בסיכון למוות בעריסה, זיהומים ריאתיים, אסטמה ואלרגיות שונות, בעיות במעי, גובה נמוך, הפרעות קשב וריכוז, היפראקטיביות, יכולת למידה נמוכה והשמנה בגיל הילדות”. 

האם כמות הסיגריות משנה?

“ככל הנראה יש קשר בין כמות הסיגריות לבין הנזק המצטבר, אבל אין תשובה חד משמעית מאיזו כמות סיגריות מתחיל להיווצר נזק משמעותי”, אומר אלעד לאור. 

“לסיכום, עישון סיגריות בתקופת ההריון יכול לגרום לנזק משמעותי לאם ולעובר והוא גורם לסיבוכים במהלך ההריון וגם אחריו. לאור המידע הזה מומלץ לא לעשן בתקופת ההריון”. 

Rate this post

כתיבת תגובה