You are currently viewing אלעד לאור עונה: מה מצב המוטציה ההודית בישראל?

אלעד לאור עונה: מה מצב המוטציה ההודית בישראל?

המוטציה ההודית לקורונה התגלתה בישראל. למרות מספר המחוסנים הגבוה בישראל, יש עדיין אנשים לא מחוסנים. לא מזמן, הודיע משרד הבריאות כי אותרו שבעה מקרים של וריאנט הודי בקרב לא מחוסנים ששבו מחו”ל.

מה מצב הנדבקים?

“שבעת הנדבקים שוהים בבידוד ביתי”, אומר אלעד לאור. “כרגע עדיין אין לנו מידע לגבי מידת האלימות וההדבקה של הווריאנט החדש. גם בבריטניה זוהו כ-77 נדבקים בווריאנט ההודי והם עדיין חוקרים את המקרים”.

מדוע הווריאנט ההודי מעורר חשש?

“הסיבה לחשש בקרב המדענים היא שהווריאנט ההודי כולל שתי מוטציות בחלבון, שייתכן שיהפכו אותו לעמיד בפני תגובת מערכת החיסון”, מסביר ד”ר אלעד לאור. “יש לציין כי בתקופה האחרונה סובלת הודו מהתפרצות מואצת של הנגיף ומספר הנדבקים המצטבר בה עומד על 14.3 מיליון מקרים. מספר המתים מקורונה בהודו עומד על יותר מ-174 אלף”.

האם התחלואה והתמותה בהודו קשורים לווריאנט ההודי?

“נכון לעכשיו עדיין לא יודעים לענות על שאלה זו. כידוע, וירוס הקורונה מתפתח ומשתנה כל הזמן ונוצרות גרסאות חדשות ושונות לווירוס. כרגע החיסון של פייזר יעיל כנגד המוטציות הידועות, אך עם יעילות מופחתת לגבי חלק מהמוטציות”.

מה הלאה?

“קיימת אפשרות כי תתפתח מוטציה נוספת שהחיסון לא יהיה יעיל כנגדה. ככל שהתחלואה גבוהה יותר, כך גדלה האפשרות שיתפתחו מוטציות נוספות. הדרך היחידה למנוע התפתחות של מוטציות היא להוריד את התחלואה לרמה כל כך נמוכה שהיא לא תאפשר התפתחותן של מוטציות או ווריאנטים נוספים”, מסכם ד”ר אלעד לאור. 

Rate this post

כתיבת תגובה