You are currently viewing ד”ר אלעד לאור: האם נמצאה התרופה לקורונה?

ד”ר אלעד לאור: האם נמצאה התרופה לקורונה?

לאחרונה פורסמו מחקרים על תרופה חדשה ומבטיחה אשר מונעת את הידרדרות החולים בקורונה. לתרופה קוראים: molnupiravir (מולנופירביר) המיועדת לחולי קורונה במצב קל ובינוני: מתן התרופה מביא לירידה במספר האשפוזים בשל החמרה של המחלה, בייחוד בחולים עם גורם סיכון של גיל ומחלות רקע. עוד עולה מהמחקר, כי התרופה לא גורמת לתופעות לוואי משמעותיות. כלומר: מדובר בתרופה שניתן לקחת כבר בשלבים הראשונים של המחלה ולמנוע את ההידרדרות של המחלה. 

כיצד התרופה עובדת?

מולנופירביר היא תרופה אנטי-ויראלית שפותחה במקור לטיפול בשפעת. מנגנון התרופה למעשה גורם לייצור מוטציות בתדירות גבוהה, ומוטציות אלו גורמות לפגיעה ביכולת השכפול של וירוס הקורונה. בשונה מתרופות אחרות, מולנופירביר נועדה לפעול כבר בשלבים הראשונים של המחלה ובכך למנוע החמרה במצבו של החולה, ובגלל שהיא תרופה בעלת מנגנון אנטי-ויראלי, היא אף צפויה להיות יעילה כנגד כל הווריאנטים של נגיף הקורונה. על יתרון נוסף של התרופה מסביר ד”ר אלעד לאור: התרופה למעשה ניתנת בכדורים בניגוד לתרופות האחרות שדורשות מתן עירוי בווריד. 

עד כמה התרופה יעילה?

ביוני האחרון פורסם שלב 2a של המחקר שבחן את הבטיחות והיעילות של התרופה. התוצאות הראו השפעה ישירה יעילה ביותר בהפחתת זיהום וירוס הקורונה, והתרופה נמצאה בטוחה ובעלת סבילות טובה. בימים אלו, התרופה כבר נמצאת בשלב 3 של הניסוי. המשתתפים הם בני 18 ומעלה מכל העולם הסובלים מקורונה ברמה קלה עד בינונית. מחקר זה נועד לבדוק את הבטיחות, הסבילות והיעילות של התרופה.

כרגע התוצאות מראות על ירידה בכמות האשפוזים בקרב המשתתפים בניסוי ולא נרשמו תופעות לוואי משמעותיות. המחקר בשלב השלישי צפוי לכלול עד 3,000 חולים בעולם. 

ד"ר אלעד לאור
"התוצאות הראו השפעה ישירה ויעילה בהפחתת זיהום וירוס הקורונה | ד"ר אלעד לאור

מתי התרופה תהיה זמינה?

ארגון הבריאות העולמי הצהיר שהתרופה יעילה נגד כל הווריאנטים וארצות הברית התחייבה לאחרונה לרכוש 1.7 מיליון יחידות של התרופה וכי ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) צפוי לתת אישור לשימוש חירום בתרופה כבר בחודש בנובמבר.

Rate this post

כתיבת תגובה