You are currently viewing באיזה חיסון מספיקה רק מנה אחת? אלעד לאור עם התשובה

באיזה חיסון מספיקה רק מנה אחת? אלעד לאור עם התשובה

קיימים בעולם מספר חיסונים לקורונה כיום. שני המובילים הם החיסונים של החברות פייזר ומודרנה, אשר מתבססים על טכנולוגיית mRNA. בשוק קיימים חיסונים אחרים המבוססים על טכנולוגיות אחרות – החיסון הבריטי של אסטרה-זנקה, החיסון הרוסי ספוטניק והחיסון הסיני. אישור חירום הוענק מטעם מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) לחיסון נוסף.

איזה חיסון זכה לאישור החירום?

אלעד לאור מספק את התשובה לשאלה: ” החיסון של החברה האמריקאית ג’ונסון אנד ג’ונסון הוא אותו חיסון שעבר את אישור החירום של ה-FDA. בניגוד לחיסונים של מודרנה, ופייזר החיסון הזה ניתן בזריקה אחת בודדת. לחיסון יש יתרון נוסף, והוא שהחיסון אינו דורש תנאי אחסון או קירור מיוחדים, תנאים שנדרשים בחיסונים האחרים”. 

מה אנחנו יודעים על החיסון?

“החיסון של חברת ג’ונסון אנד ג’ונסון אושר לשימוש בקרב בני 18 ומעלה. על פי ממצאי החברה, יעילות החיסון היא כ-85% במניעת תחלואה קשה של נגיף הקורונה. מדובר ביעילות מופחתת לעומת החיסונים של מודרנה ופייזר. ממחקר שעשו בחברה ופורסם בחודש שעבר, עולה כי החיסון נמצא יעיל ב-66% מהמקרים נגד וריאנטים (מוטציות) שונים של הנגיף. בארה”ב נמצא כי החיסון יעיל ב-72% ואילו באמריקה הלטינית ב-66%. עוד דווח כי יעילות החיסון נגד הגרסה הדרום אפריקנית היא 57%”, מסביר ד”ר אלעד לאור.

מה הם יתרונותיו הבולטים של חיסון זה?

“למרות שמדובר בחיסון פחות יעיל מהחיסונים האחרים, הוא בעל יתרונות אחרים. הראשון הוא העובדה שניתן לתת אותו במנה אחת, והשני הוא העובדה שלא צריך אמצעים מיוחדים לצורך איחסונו. יתרונות אלו יוצרים פער ברור על המתחרים וניתן להפיץ אותו בצורה מהירה יותר ולחסן כמות גדולה יותר של אנשים בזמן קצר יותר”, מסכם אלעד לאור. 

Rate this post

כתיבת תגובה