You are currently viewing למה הFDA לא אישר את החיסון השלישי לכלל האוכלוסייה? | ד”ר אלעד לאור

למה הFDA לא אישר את החיסון השלישי לכלל האוכלוסייה? | ד”ר אלעד לאור

בעוד שבישראל ניתן האישור לתת את החיסון השלישי (הבוסטר) של פייזר לכלל האוכלוסייה ללא הבדל גיל, מועצת המומחים של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) החליט לא לחסן את כלל האוכלוסיה במנה השלישית, אלא רק בני 65 ומעלה ואוכלוסיות מיוחדות. 

בדיון המיוחד שנערך בFDA הציגו מומחים מכל העולם, כולל מישראל את הנתונים הקיימים אודות חיסון הבוסטר. למרות העובדה שנציגי משרד הבריאות הישראלי הציגו למומחים האמריקאים את הנתונים ממבצע החיסונים בארץ, מומחי ה-FDA  לא השתכנעו כי קיים מידע מספיק שתומך בנחיצות של האוכלוסייה הצעירה יותר להתחסן במנה שלישית. 

מה ההחלטה הזו אומרת? ד”ר אלעד לאור מסביר כי רוב הסיכויים שעוד מספר חודשים אנחנו נראה אישור של הFDA לחסן בבוסטר גם אנשים צעירים יותר. גם בישראל החלו לחסן אנשים מבוגרים מעל גיל 65 ולכן הם היו זכאים ראשונים גם לחיסון הבוסטר מכיוון שרמת הנוגדנים נגד הוירוס בגופם החל לדעוך. 

עוד מסביר ד”ר אלעד לאור, כי בישראל החליטו לחסן את כל האוכלוסיה מכיוון שקיימות עדויות שיש דעיכה של רמות הנוגדנים בכל הגילאים. בנוסף החיסונים הם מאוד בטוחים ויעילים בכל הגילאים. השאלה העיקרית הנשאלת היא האם כדאי להסתכן ולחסן חיסון שלישי אנשים צעירים ונערים, שאצלם המחלה היא בד”כ קלה מאוד או אתסמינים ולחשוף אותם לאפשרות של תופעות לוואי? לשאלה הזו עדיין אין לנו תשובה וייתכן שהFDA לא ייאשר את החיסון השלישי לנערים מתחת לגיל 18.

Rate this post

כתיבת תגובה