You are currently viewing אלעד לאור מסביר: כיצד ניתן לשרוד תגובה אלרגית קשה לחלב?

אלעד לאור מסביר: כיצד ניתן לשרוד תגובה אלרגית קשה לחלב?

לפני מספר ימים אושר דרעי, צעירה מחצור הגלילית, נפטרה בעקבות תגובה אלרגית לחלב. התגובה התרחשה לאחר שאכלה קינוח חלבי שהוגש לה בטעות במסעדה כשרה. נשאלת השאלה האם היה ניתן להציל אותה?

מהי אלרגיה לחלב?

“אלרגיה לחלב פרה היא האלרגיה הנפוצה ביותר של מזון בילדים והיא משפיעה על כ-2% מהאוכלוסייה. התסמינים מופיעים בחודשים הראשונים לחיים, והם שונים מאדם לאדם – החל מפריחה, תופעות שונות במערכת העיכול (כמו שלשול כרוני או הקאות), קוצר נשימה, התנפחות הפנים ועד תגובה אלרגית קשה ומסכנת חיים במקרים מסוימים, הנקראת אנאפילקסיס”, מסביר ד”ר אלעד לאור. 

מה עושים במקרה של אלרגיה?

“הטיפול העיקרי באלרגיה לחלב הוא הימנעות מחלב. אצל חלק מהאנשים האלרגיה משתפרת עם הזמן ולעתים חולפת. חלק אחר מהאנשים יהיו אלרגיים כל ימי חייהם. אנשים שנמצאים בסיכון לפיתוח תגובה אלרגית קשה צריכים לשאת עליהם מזרק מיוחד הנקרא “אפיפן”, שמכיל אפינפרין. ברגע שאותו אדם נחשף לחלב עליו להזריק את את המזרק על מנת למנוע את התופעות של האנאפילקסיס. יש לציין כי המזרק קיים בכל אמבולנס ובחדרי המיון”, אומר אלעד לאור.

כיצד ניתן למנוע את הסיבוכים כתוצאה מאלרגיה לחלב?

“כמו שראינו במקרה המצער הזה, לא ניתן לשלוט בכל מאכל שאוכלים. יש לשאת את מזרק האפיפן תמיד, ובכל חשד הכי קטן לתגובה אלרגית מסכנת חיים יש להזריק את החומר לגוף. במידה והמזרק לא נמצא בהישג יד, הדרך הטובה ביותר היא להתקשר בדחיפות לאמבולנס”.

אלעד לאור מוסיף: “יש להעלות את המודעות לנושא גם בקרב בעלי מסעדות. עליהם לוודא שאינם מגישים מוצרי חלב לאנשים הסובלים מאלרגיה לחלב”. 

Rate this post

כתיבת תגובה