You are currently viewing הגרסה ההודית לקורונה – אלעד לאור מסביר מה אנחנו יודעים עליה

הגרסה ההודית לקורונה – אלעד לאור מסביר מה אנחנו יודעים עליה

לאחרונה הייתה התפרצות מחודשת של קורונה בישראל. הווירוס תוקף בעיקר לא מחוסנים אך לעתים גם אנשים מחוסנים נדבקים. מדובר בווריאנט חדש שמקורו בהודו, ולכן הוא מכונה הווריאנט ההודי. שמו הרשמי הוא גרסת דלתא. 

מהו הווריאנט ההודי?

“כמו כל הווריאנטים הקודמים, מדובר בזן חדש של קורונה, שהוא מדבק יותר מהזנים המוכרים של הקורונה”, אומר ד”ר אלעד לאור. “הזן הזה נחשב לנפוץ ביותר בבריטניה כרגע. לגרסת הדלתא יש מקדם הדבקה של 6 (חולה אחד ידביק 6 נוספים) – בערך כפול מהגרסה הקודמת. הווריאנט ההודי מדביק פי 1.5 מהווריאנט הבריטי. זו הסיבה שהזן מתפשט בקצב כזה, עד כדי שהתפשט ליותר מ-80 מדינות”.

“חוקרים בריטים מזהירים כי הגרסה הזו של הנגיף עלולה להיראות לרבים כמו הצטננות, משום שתסמיני הקורונה שונים בה. העלייה במקרי ההדבקה נראית בעיקר בקרב צעירים ולא מחוסנים, כאשר מרבית המקרים מתחת לגיל 40, ובעיקר בגילאים 20-29”, מציין אלעד לאור. 

האם החיסון יעיל כנגד הווריאנט ההודי?

“החיסונים הקיימים נגד קורונה יעילים נגד גרסת הדלתא. אמנם החיסון לא יעיל נגד הווריאנט ההודי כמו שהוא יעיל נגד הגרסאות הקודמות של וירוס הקורונה, אך המידע העדכני מראה לנו שהחיסון יעיל בשיעורים של 80-90% כנגד הווריאנט ההודי”.

האם מדובר במחלה קשה יותר?

“אין עדיין תשובה חד משמעית, אך נראה שהתסמינים של גרסת דלתא חמורים יותר, וכי הסיכון לאשפוז עולה אחרי הידבקות בגרסה זו. מחקרים מצביעים על כך שהסיכון לאשפוז יהיה כמעט כפול מאשר לאחר הידבקות בווירוס המקורי”.

אלעד לאור מספר: “בסין, רופאים דיווחו שחולים עם גרסת הדלתא חולים יותר מאלה שטיפלו בהם בתחילת המגפה, וכי נראה שמצבם מתדרדר הרבה יותר מהר. לפי הדיווחים מדובר בתסמינים מעט שונים: שיעול הפך להיות פחות שכיח, ואובדן חוש ריח וטעם כבר לא מופיע ברשימת 10 הסימפטומים הנפוצים ביותר”.

למה זה קורה?

“וירוס הקורונה מתפתח ומשתנה כל הזמן, ונוצרות גרסאות חדשות ושונות לוירוס. כרגע החיסון של פייזר יעיל כנגד המוטציות הידועות,  אך עם יעילות מופחתת לגבי חלק ממוטציות המטרה”.

“קיימת אפשרות כי תתפתח מוטציה נוספת שהחיסון לא יהיה יעיל כנגדה”, מזהיר אלעד לאור. “ככל שהתחלואה גבוהה יותר, כך גדלה האפשרות שיתפתחו מוטציות נוספות. הדרך היחידה למנוע התפתחות של מוטציות היא להוריד את התחלואה לרמה כל כך נמוכה שהיא לא תאפשר התפתחותן של מוטציות או ווריאנטים נוספים. לפיכך, יש לשלוט על כמות האנשים שמגיעים לארץ ולבדוק כל אדם שמגיע לארץ האם הוא חולה בקורונה”.

Rate this post

כתיבת תגובה